Blogg

Sharing is caring

Jeg tror på at man får dobbelt tilbake av det man deler. Denne bloggen er min plattform for å dele tanker, erfaringer og kunnskap jeg har tilegnet meg. Jeg skriver om egne refleksjoner og håper å samle disse for å dele innsikt og verdifulle lærdommer. Alt jeg deler er ment som et utgangspunkt for refleksjon og læring, da det alltid er mer å lære.

Utforsk mine siste innlegg, velg en kategori til venstre, eller se alle her. Den aller nyeste artikkelen jeg har publisert finner du under:

  • E-postmarkedsføring

    ·

    E-postmarkedsføring

    Å sende personlige og målrettede e-poster har blitt en hjørnestein i moderne markedsføringsstrategier. Det er et kraftig verktøy for å pleie potensielle kunder, promotere produkter, dele oppdateringer og bygge varige relasjoner med kundene. Effektiviteten av e-postmarkedsføring går på tvers av ulike forretningstyper og er fordelaktig både for B2B (business-to-business) og B2C (business-to-consumer) virksomheter.

    Det er imidlertid viktig å tilnærme seg e-postmarkedsføring med forsiktighet, spesielt i sammenheng med personvernregler som General Data Protection Regulation (GDPR). Under GDPR er bedrifter pålagt å innhente eksplisitt samtykke fra individer før de sender markedsførings-e-poster til dem. Denne forskriften er designet for å beskytte personopplysninger og personvernsrettigheter.

    Derfor må bedrifter som driver med e-postmarkedsføring sikre at deres praksis er i samsvar med GDPR og andre relevante personvernlover. Dette inkluderer å innhente klart samtykke, tilby muligheter for å melde seg av, og beskytte abonnentenes personopplysninger.

    Markedsføringsloven sier at det er ikke lov å sende reklame til personlige adresser uten tillatelse. Dette betyr at du kun kan sende epost til adresser som er generelle, slik som po**@fi***.no og ikke til f.eks.  ol**********@fi***.no .

    I tillegg til overholdelse av lovverk, avhenger vellykket e-postmarkedsføring av å lage engasjerende innhold, segmentere e-postlister for å målrette spesifikke publikum, og analysere målinger for å forbedre kampanjer. Når det gjøres riktig, kan e-postmarkedsføring være en dynamisk og kostnadseffektiv måte å engasjere, informere og glede publikum på, og skape meningsfulle resultater for virksomheten din.


SISTE/ALLE INNLEGG

Alle


ANBEFALTE EMNER