Alle innlegg

  • Hvordan fleksibilitet og åpenhet gir bedre resultater
    Hvordan fleksibilitet og åpenhet gir bedre resultater

    Tittelen «Open Mind» sier mye om hvem jeg er. Jeg har alltid hatt et åpent sinn og trodd på kraften i nye ideer og perspektiver. Denne tilnærmingen gjør at jeg ser verden med frie øyne, og det åpner opp for kreative løsninger uten begrensninger. Det er denne filosofien jeg tar med meg inn i forhandlinger. […] les mer…

  • Hva kan «Patch Adams» lære oss om kundeservice?
    Hva kan «Patch Adams» lære oss om kundeservice?

    «You treat a disease, you win, you lose. You treat a person, I guarantee you, you’ll win, no matter what the outcome» les mer…

  • Modning av ideer:
    Modning av ideer:

    Å bruke god tid på en prosess eller utarbeidelse av en strategi betyr ikke nødvendigvis å bruke utallige timer på kontinuerlig arbeid. Å bruke god tid handler vel så mye om å gi en idé, prosess eller strategi tid til å modnes og utvikle seg. Det innebærer å jobbe med noe, legge det til side, […] les mer…

  • Produktstrategi
    Produktstrategi

    Når man har etablert en klar visjon og misjon, er det naturlig å gå videre med å utvikle en strategi som utdyper hvordan man konkret skal nå målene. Den overordnede strategien for hele selskapet fungerer som en veiviser, som gir et større bilde av hvordan selskapet skal operere, konkurrere, og vokse over tid. Når denne […] les mer…

  • Visjon og misjon
    Visjon og misjon

    På engelsk snakker man ofte om «mission and vision» – som av en eller annen grunn blir de alltid nevnt i motsatt rekkefølge siden man gjerne starter med en visjon før man beskriver visjonen. Mange bedrifter bruker masse tid og ressurser på å definere en klar visjon, misjon, mål og verdier, og jo tidligere man […] les mer…

  • Influencer Marketing
    Influencer Marketing

    Tilbake i 2010 satt vi å diskuterte muligheten for å bruke kjente bloggere til å markedsføre produktene og tjenestene våre. Om grunnen til at vi aldri investerte penger i dette var fordi vi ikke helt trodde på ideen eller hva, husker jeg ikke. Senere ble imidlertid markedsføring via internettprofiler en populær strategi for merkevarer som […] les mer…

  • Fakta om hvordan folk ser på nettsider
    Fakta om hvordan folk ser på nettsider

    Design, Banner, Flash, Mobility, SEO, Optimization, Concept, Skills, Layout, Responsice, Code, User, Web, Graphics, Browser, ENgine, Interface, APi, Online, DEveloper, Search, Plugin. les mer…

  • Har du hørt om The Golden Circle
    Har du hørt om The Golden Circle

    Hvis du ønsker å være en inspirerende leder og få folk til å tro på deg, holder det ikke å bare fortelle hva du vil gjøre. Du må formidle hvorfor du gjør det du gjør. Simon Sineks konsept «Den gylne sirkel» forklarer hvorfor noen organisasjoner og ledere er i stand til å inspirere der andre ikke klarer […] les mer…

  • SWOT i risikoanalyser
    SWOT i risikoanalyser

    Selv om SWOT-analyser ofte assosieres med strategisk planlegging og forretningsutvikling, kan de tilpasses og brukes for å vurdere og redusere risikoer effektivt. Her er hvordan en SWOT-analyse kan benyttes i risikostyring: Ved å integrere en SWOT-analyse i dine risikostyringspraksiser, kan du oppnå en helhetlig forståelse av din organisasjons risikolandskap og utvikle proaktive strategier for å […] les mer…

  • Business Model Generation
    Business Model Generation

    «Business Model Generation» er en bok skrevet av Alexander Osterwalder og Yves Pigneur, først utgitt i 2010. Den er grunnleggende innen forretningsstrategi og innovasjon. Boken introduserer et verktøy kalt «Business Model Canvas,» som hjelper med å utvikle, analysere og innovere forretningsmodeller. Ni byggeklosser Business Model Canvas består av ni byggeklosser som hjelper organisasjoner med å […] les mer…

  • SWOT-analyse
    SWOT-analyse

    I en stadig mer kompleks og konkurransepreget verden blir det viktigere enn noensinne å ta informerte beslutninger, enten det gjelder virksomhetsstrategier eller hverdagslige valg. Et av de mest anvendelige verktøyene for dette formålet er SWOT-analysen. SWOT er et engelsk uttrykk og forkortelse for «Strengths, Weaknesses, Opportunities, og Threats». Med disse fire sentrale komponentene – styrker, […] les mer…

  • Product LifeCycle
    Product LifeCycle

    Det finnes ulike modeller for å beskrive produktets livssyklus, hvor de vanligste er enten med 4 eller 5 faser. Begge modellene har sine fordeler, og valget mellom dem kan avhenge av bedriftens behov for detaljert innsikt og strategisk planlegging. 4-fase modellen er enklere og mer oversiktlig, mens 5-fase modellen gir en mer detaljert innsikt i […] les mer…