Alle innlegg

  • Salg er som sjekking
    Salg er som sjekking

    Den som utstråler trygghet og troverdighet, øker sjansen for å lykkes, enten det gjelder å selge en idé, et produkt eller å vinne hjertet til noen.

    les mer…

  • Overføring av kunnskap – Om tillit, balanse og vekst
    Overføring av kunnskap – Om tillit, balanse og vekst

    Ofte er det først når vi reflekterer over våre opplevelser at vi innser hvordan disse kan være til nytte i andre sammenhenger, inkludert vår profesjonelle karriere.

    les mer…

  • Hvordan vår tilnærming til læring former våre interaksjoner
    Hvordan vår tilnærming til læring former våre interaksjoner

    Noen mennesker ser ut til å bevege seg gjennom verden med en bevissthet og omtanke for andre, mens andre virker mer selvopptatte og uvitende om hvordan deres handlinger påvirker omgivelsene.

    les mer…

  • Eier du mer enn syv ting, eier tingene deg
    Eier du mer enn syv ting, eier tingene deg

    I denne artikkelen skriver jeg litt om hvordan prinsippene bak minimalisme kan overføres til ulike forretningssammenhenger, og hvordan de kan bidra til økt effektivitet og bedre resultater.

    les mer…

  • Hvordan fleksibilitet og åpenhet gir bedre resultater
    Hvordan fleksibilitet og åpenhet gir bedre resultater

    Med et åpent sinn finnes det alltid nye muligheter, og jeg tror fleksibilitet og kreativitet er nøklene til å finne løsninger som gir verdi til begge parter.

    les mer…

  • Hva kan «Patch Adams» lære oss om kundeservice?
    Hva kan «Patch Adams» lære oss om kundeservice?

    Patch Adams’ sitat gjelder også organisasjonsutvikling ved å fokusere på helhetlige løsninger. I stedet for å håndtere symptomer, bør man adressere underliggende årsaker som teamdynamikk og ledelse.

    les mer…

  • Modning av ideer
    Modning av ideer

    Å bruke god tid handler om å gi en idé, prosess eller strategi tid til å modnes og utvikle seg. Det innebærer å jobbe med noe, legge det til side, for så å ta det frem igjen med et friskt perspektiv før det ferdigstilles.

    les mer…

  • Produktstrategi
    Produktstrategi

    Når forretningsstrategien er på plass, er neste steg ofte å lage en produktstrategi. Her handler det om å finne ut hvordan du skal utvikle, markedsføre, og selge produktene eller tjenestene dine på en måte som henger sammen med den overordnede strategien.

    les mer…

  • Visjon og misjon
    Visjon og misjon

    Mange bedrifter bruker masse tid og ressurser på å definere en klar visjon, misjon, mål og verdier, og jo tidligere man gjør det, jo enklere blir det, og desto større verdi får man ut av det. Men altfor mange starter med dette altfor sent.

    les mer…

  • Sånn fungerer Influencer Marketing
    Sånn fungerer Influencer Marketing

    Det globale markedet for influencer-markedsføring har opplevd en imponerende vekst, og nådde hele 16,4 milliarder amerikanske dollar i 2022.

    les mer…

  • Fakta om hvordan folk ser på nettsider
    Fakta om hvordan folk ser på nettsider

    Ved å utnytte slike psykologiske prinsipper kan en nettside ikke bare tiltrekke seg besøkende, men også påvirke deres atferd, noe som øker sannsynligheten for konverteringer.

    les mer…