-
Har du hørt om The Golden Circle?
Simon Sineks «The Golden Circle» har vært svært innflytelsesrik og resonert godt med mange innenfor ledelse og markedsføring, bør påstandene hans om at modellen er basert på hvordan hjernen fungerer, tas med en viss forsiktighet.
-
SWOT i risikoanalyser
Selv om SWOT-analyser ofte assosieres med strategisk planlegging og forretningsutvikling, kan de tilpasses og brukes for å vurdere og redusere risikoer effektivt.
-
Dette er Business Model Canvas
Business Model Canvas består av ni byggeklosser som hjelper organisasjoner med å beskrive, designe, utfordre og justere sine forretningsmodeller.
-
Ta bedre valg med SWOT: Fra strategi til hverdagsbeslutninger
I forretningsverdenen er SWOT-analyse et uunnværlig strategisk verktøy som gir bedrifter en klar forståelse av sin nåværende posisjon i markedet og hjelper dem med å planlegge for fremtiden.
-
Product LifeCycle – Fra lansering til avvikling
De vanligste modeller for å beskrive produktets livssyklus har enten fire eller fem faser. 4-fasemodellen (introduksjon, vekst, modenhet og nedgang) er enkel og oversiktlig, mens 5-fasemodellen (som inkluderer en metningsfase mellom modenhet og nedgang) gir en mer detaljert forståelse.
-
Hvordan fungerer e-postmarkedsføring
Effektiviteten av e-postmarkedsføring går på tvers av ulike forretningstyper og er fordelaktig både for B2B (business-to-business) og B2C (business-to-consumer) virksomheter. Men husk regelverket.
-
Når ansvaret er ditt – selv om problemet ikke er det
En av de viktigste lærdommene jeg har tatt med meg gjennom årene, er at ansvar handler om mer enn å rydde opp i egne feil. Det handler om å ta eierforhold til situasjoner – også de som er skapt av andre.
-
Dokumentasjon av IT- og AV-infrastruktur
Å investere tid og ressurser i å lage og vedlikeholde god dokumentasjon er noen ganger en «usynlig» investering, lik en forsikring, som man ikke ser nytten av før man virkelig trenger den.
-
Hva er god kundeservice?
Når kundeservice er gjort riktig, kan selv en frustrert kunde ende opp som selskapets største fan. Og det, kjære leser, er gullstandarden vi alle bør strebe etter.