Blogg

Sharing is caring

Jeg tror på at man får dobbelt tilbake av det man deler. Denne bloggen er min plattform for å dele tanker, erfaringer og kunnskap jeg har tilegnet meg. Jeg skriver om egne refleksjoner og håper å samle disse for å dele innsikt og verdifulle lærdommer. Alt jeg deler er ment som et utgangspunkt for refleksjon og læring, da det alltid er mer å lære.

Utforsk mine siste innlegg, velg en kategori til venstre, eller se alle her. Den aller nyeste artikkelen jeg har publisert finner du under:

  • Den unge selgeren

    ·

    Den unge selgeren

    Etter å ha lest om de utrolige salgsmåtene til den unge selgeren fra Nebraska og hans utrolige evne til å håndtere utfordringer, kan man undre seg: Hva ville skje hvis en selger tok med seg sine salgstriks ut på havet? Vel, det er akkurat hva en forsikringsmegler fra Florida bestemte seg for å gjøre en strålende morgen. Med en lidenskap for havfiske og et hjerte fullt av forsikringskunnskap, satte han kursen mot de åpne bølgene, uvitende om at en uventet samtale skulle teste både hans fiskeferdigheter og salgsevner på en helt ny måte.

    En forsikringsmegler fra Florida, kjent for sin lidenskap for havfiske, bestemte seg en morgen for å ta båten ut på sjøen. Det var en perfekt dag for fiske, med solen som strålte over den rolige horisonten. Etter å ha drevet rundt ti mil utenfor kysten, satt han avslappet i båten og ventet på at storfisken skulle bite.

    Mens han nøt roen og bølgene, ringte mobilen. Det var en kunde som trengte hjelp med en forsikringssak. Uten å nøle svarte megleren profesjonelt, og samtalen fløt lett mellom forsikringsterminologi og småprat. Men akkurat idet de diskuterte vilkårene, skjedde det noe uventet.

    Fiskestangen, som hadde stått stille hele morgenen, bøyde seg plutselig kraftig, som om noe stort nappet. Snellen begynte å skrike mens snøret raste av spolen i en fart som bare kunne bety én ting – en massiv fisk hadde bitt på.

    Men den erfarne forsikringsmegleren beholdt roen, selv med adrenalinet som pumpet. Med et lite smil i stemmen sa han høflig til kunden:

    «Unnskyld meg et øyeblikk, jeg har en annen linje som krever min oppmerksomhet.»

    KI-genererte bilder i denne artikkelen.

SISTE/ALLE INNLEGG

Alle


ANBEFALTE EMNER