
Hva er influencer marketing?
Det globale markedet for influencer-markedsføring har opplevd en imponerende vekst, og nådde hele 16,4 milliarder amerikanske dollar i 2022.
Budskap betyr ingenting hvis det ikke treffer. I denne kategorien finner du tanker om historiefortelling, målgrupper, posisjonering og hvordan vi kommuniserer for å skape ekte tilknytning.
Det globale markedet for influencer-markedsføring har opplevd en imponerende vekst, og nådde hele 16,4 milliarder amerikanske dollar i 2022.
Ved å utnytte slike psykologiske prinsipper kan en nettside ikke bare tiltrekke seg besøkende, men også påvirke deres atferd, noe som øker sannsynligheten for konverteringer.
Simon Sineks "The Golden Circle" har vært svært innflytelsesrik og resonert godt med mange innenfor ledelse og markedsføring, bør påstandene hans om at modellen er basert på hvordan hjernen fungerer, tas med en viss forsiktighet.
Effektiviteten av e-postmarkedsføring går på tvers av ulike forretningstyper og er fordelaktig både for B2B (business-to-business) og B2C (business-to-consumer) virksomheter. Men husk regelverket.
I dette innlegget tar vi et dypdykk inn i det spennende og varierte landskapet av markedsføringsteknikker. Fra innholdsmarkedsføring til videomarkedsføring, vi skal utforske hvordan disse verktøyene kan tiltrekke, engasjere og konvertere potensielle kunder til lojale tilhengere.
Tretallsregelen er et prinsipp innen kommunikasjon, historiefortelling og design som går ut på at ting gruppert i tre oppleves som mer engasjerende, minneverdige og tilfredsstillende.
Historien om Colgate og tannpastatubens "større hull" er en kjent forretningsanekdote, selv om den mangler verifiserbare kilder. Likevel illustrerer den hvordan små, enkle idéer kan gi store resultater.
Produkter eller tjenester vil ikke virkelig lykkes før de blir lette å kommunisere, selge, kjøpe og bruke.