
Har du hørt historien om Colgates suksess?
Historien om Colgate og tannpastatubens "større hull" er en kjent forretningsanekdote, selv om den mangler verifiserbare kilder. Likevel illustrerer den hvordan små, enkle idéer kan gi store resultater.
Hva gjør et produkt bra – og hvordan utvikler man det videre? Her deler jeg refleksjoner rundt produktledelse, brukeropplevelse, innovasjon og hvordan man omsetter behov til løsninger som faktisk virker.
Historien om Colgate og tannpastatubens "større hull" er en kjent forretningsanekdote, selv om den mangler verifiserbare kilder. Likevel illustrerer den hvordan små, enkle idéer kan gi store resultater.
IT-systemadministrasjon handler ikke bare om å løse de umiddelbare behovene, men også om å forstå hele TCO-bildet. Det handler om å ta informerte beslutninger som inkluderer alt fra opplæring og integrasjoner til løpende support, sikkerhet, pålitelighet og skalerbarhet.
I likhet med meg selv, hevder de fleste andre at ordene "problem" og "utfordring" har store forskjeller i betydning og kontekst. Til tross for dette opplever jeg at "problem" er det mest brukte i dagligtale, selv om det ofte refererer til noe som egentlig bare er en liten utfordring.
Da Henry Ford ble spurt om kundeinnspill før utviklingen av Ford Model T svarte han: "Hvis jeg hadde spurt folk hva de ønsket seg, ville de ha sagt raskere hester."
Ved å kutte støy, stramme opp prosesser og tydeliggjøre verdien kan bedrifter skape bedre kundeopplevelser, mer effektive systemer og økt lønnsomhet.
Produkter eller tjenester vil ikke virkelig lykkes før de blir lette å kommunisere, selge, kjøpe og bruke.