
Fredag den 13.
Fredag den 13. har lenge vært kjent som en dag fylt med mystikk, skrekkhistorier, og overtro. Men hvor mye er det egentlig å frykte? Er det bare en tilfeldighet, eller er denne datoen virkelig en magnet for ulykke?
Refleksjoner, livsvisdom og observasjoner fra arbeidslivet og alt rundt det. Her finner du tekster som ikke nødvendigvis passer inn i en boks, men som handler om livet, læring, feil, filosofi og alt det som skjer mellom linjene. Menneskelige øyeblikk og mentale sidespor., selvironi og perspektiver som kanskje treffer noe i deg også – eller utfordrer deg litt.
Fredag den 13. har lenge vært kjent som en dag fylt med mystikk, skrekkhistorier, og overtro. Men hvor mye er det egentlig å frykte? Er det bare en tilfeldighet, eller er denne datoen virkelig en magnet for ulykke?
En av de mest effektive måtene å møte livets opp- og nedturer på er å aktivt lete etter noe positivt, uansett hvor vanskelig situasjonen måtte virke. Det krever litt innsats, men det kan føre til verdifulle lærdommer og personlig vekst.
Når teamet er involvert, får vi en felles forståelse av retningen vi skal i, og hvorfor. Slik bygger vi en sterk, samlet innsats mot felles mål, der suksessene blir alles seire.
I motsetning til kontinuerlige eller rutinemessige oppgaver, er prosjekter preget av at de har en klart definert begynnelse og slutt, og de er ofte engangsforetak med spesifikke målsettinger.
Ofte er det først når vi reflekterer over våre opplevelser at vi innser hvordan disse kan være til nytte i andre sammenhenger, inkludert vår profesjonelle karriere.
Noen mennesker ser ut til å bevege seg gjennom verden med en bevissthet og omtanke for andre, mens andre virker mer selvopptatte og uvitende om hvordan deres handlinger påvirker omgivelsene.
I denne artikkelen skriver jeg litt om hvordan prinsippene bak minimalisme kan overføres til ulike forretningssammenhenger, og hvordan de kan bidra til økt effektivitet og bedre resultater.
Å bruke god tid handler om å gi en idé, prosess eller strategi tid til å modnes og utvikle seg. Det innebærer å jobbe med noe, legge det til side, for så å ta det frem igjen med et friskt perspektiv før det ferdigstilles.
Hva er egentlig hemmeligheten bak gode forhandlinger? La oss utforske dette gjennom to ulike eksempler, ett fra næringslivet og ett fra politikkens verden, som begge viser hva vi bør (og ikke bør) gjøre.