Etter å ha lest om den unge selgerens eventyr som begynte med støvsugere i Nebraska og som nå har erobret både detaljhandel og forsikring, møter vi ham igjen på et nytt kapittel av hans reise. Denne gangen står han foran en salgsleder, og i motsetning til tidligere situasjoner, ser vi en usikkerhet som kan være både sårbar og lærerik. Kan han bruke sin særegne sjarm og humor til å snu situasjonen til sin fordel, eller vil han la nervene ta overhånd? La oss ta en titt på hvordan han takler denne utfordringen.
En ung selger nærmet seg nølende kontoret til en mann som så ut til å være en salgsleder. Han mumlet noe lavt, og snudde raskt for å gå sin vei. Etter å ha tatt noen skritt, stoppet han opp, tenkte seg om, og gikk tilbake mot døren. Men så nølte han igjen, og begynte å trekke seg tilbake.
Salgslederen, som følte synd på den unge mannen og var overrasket over hvor dårlig opplært han var, ropte til ham:
«Du er selger, ikke sant? Hva selger du?»
«Eh … ja, herren … jeg er selger. Jeg beklager at jeg forstyrrer deg. Jeg prøver å selge forsikringer, men jeg er sikker på at du ikke er interessert. Beklager at jeg har kastet bort tiden din.»
Salgslederen, som syntes synd på den klønete unge selgeren, bestemte seg for å kjøpe to forsikringspoliser. Han ville gi gutten litt selvtillit, og så bestemte han seg for å lære ham litt om salg.
«Du bør ha forskjellige forhåndsplanlagte tilnærminger for ulike typer kunder,» begynte han.
Men den unge selgeren avbrøt ham med et selvsikkert smil:
«Det har jeg, herren. Den tilnærmingen jeg nettopp brukte, er min planlagte metode for salgsledere. Den fungerer alltid. Tusen takk!»